علت بسته شدن درگاه ورودی ریالی صرافی‌های رمزارز چه بود؟ پیش‌فروش کوییک از روز دوشنبه (۱۷ دی ۱۴۰۳) + جزئیات مهلت ۱۵ روزه برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | افزایش آورده نقدی ۳۵۰ میلیونی تا پایان دی ماه ۱۴۰۳ گاز ۱۲ پتروشیمی قطع شد شروع پرقدرت بورس در هفته جدید | رشد بیش از ۶۱ هزار واحد شاخص کل (۱۵ دی ۱۴۰۳) السودانی هشدار داد: زمزمه‌های تغییر نظامی سیاسی در عراق دلار کانال ۸۰ هزار تومان را از دست داد (۱۵ دی ۱۴۰۳) + علت ریزش بانک مرکزی: کاهش ذخایر ارزی نداریم | ذخایر ارز و طلا در کشور کاملاً مطمئن است به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است بورس اروپا با پایان تعطیلات سال نو میلادی سقوط کرد (۱۵ دی ۱۴۰۳) + علت روند آرام کاهش نرخ طلا در مشهد (۱۵ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۵ دی ۱۴۰۳) | ریزش ۶۵ میلیون تومانی پیکاپ فوتون قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ دی ۱۴۰۳) | ساینا S دوگانه‌سوز ۵۵۱ میلیون تومان شد! نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ دی ۱۴۰۳) | افت دلار به کانال ۸۰ هزار تومان علت جذاب‌شدن بورس چیست؟ | نرخ بهره بین‌بانکی در کوتاه‌مدت کاهش نمی‌یابد افزایش قیمت دلار توافقی نیما | دلارحواله کانال ۶۶ هزار تومان را فتح کرد (۱۵ دی ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی از امروز (شنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۳) آغاز می‌شود + جزئیات وزارت رفاه موظف به بازتعریف یارانه شد زعفران ایران به‌زودی شناسنامه‌دار می‌شود بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند قیمت‌گذاری ملک متفاوت شد مالیات کارگران سال ۱۴۰۴ چقدر است؟ پیش‌بینی قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۲۵ میلادی (۱۵ دی ۱۴۰۳) آغاز حراج سکه‌های ربع و تمام با ضرب ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ امروز (۱۵ دی ۱۴۰۳) پیشنهاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره کنترل نرخ ارز | کانال‌های مجازی قیمت‌ساز مسدود شوند قیمت میوه در اولین روز هفته در مشهد اعلام شد (۱۵ دی ۱۴۰۳) جاماندگی دستمزد کارگران از گرانی‌ها، سنت همیشگی
سرخط خبرها

گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده

  • کد خبر: ۲۰۴۷۳۳
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
  • ۲
گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده
ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است، هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است. هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود. بر این اساس در حال حاضر شهروندان می‌توانند در سامانه جامع گارانتی به آدرس irangs.ir در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا بر اساس شناسه رهگیری» شناسه رهگیری کالاها را وارد کنند که اطلاعات کالا از جمله شرکت گارانتی کننده، شرکت تولید کننده یا وارد کننده، مدت زمان گارانتی، نحوه فعال‌سازی گارانتی، تاریخ شروع و انقضای گارانتی، شناسه کالا و شناسه رهگیری، اطلاعات کامل دستگاه (شرح کالا) و تعهدات گارانتی قابل مشاهده است. همچنین با کلیک روی نشان شرکت گارانتی، وارد صفحه شرکت گارانتی شده و می‌توانند اطلاعات کامل‌تر شرکت گارانتی مثل آدرس و تلفن همراه، نمایندگی‌ها، نظرات کاربران و غیره را مشاهده کنند.

همچنین امکان استعلام اصالت گارانتی تنها برای کالاهای مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم است و برای سایر کالاها مصرف کنندگان صرفا می‌توانند شرکت‌های دارای مجوز را جستجو کنند. در اصل گروه‌های کالایی موبایل، لوازم خانگی، اقلام دیجیتال و برخی از قطعات یدکی تولید داخل و وارداتی مشمول قانون گارانتی و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستند. مصرف کننده می‌تواند شرکت‌های گارانتی مورد نظر خود را نیز جست و جو کرده  تا از معتبر بودن آن مطمئن شوند. امکان ثبت شکایت از شرکت‌های گارانتی‌کننده غیرمجاز نیز در سامانه وجود دارد و شکایت از آن‌ها مستقیم به سامانه ۱۲۴ ارسال می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان مصرف‌کنندگان به ویژه در حوزه لوازم خانگی با مشکلاتی در رابطه با گارانتی محصولات دست و پنجه نرم می‌کنند. در روزهای اخیر برخی مخاطبان نیز تماس گرفته و از این موضوع گلایه کرده‌اند.

یکی از این افراد اخیرا از یکی از فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی لوازم خانگی یخچالی خریده که تاکنون دو بار چراغ آن با مشکل مواجه شده  و هر دو بار هم با وجود اینکه زمان گارانتی هنوز تمام نشده، هزینه تعمیر آن را پرداخت کرده است. حالا که برای بار سوم این اتفاق افتاده مشخص شده باید قطعه‌ای از یخچال که بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد تغییر کند و باز هم مصرف کننده باید هزینه آن را بپردازد. از طرف دیگر این فرد می‌گوید که بعد از مدتی از خرید یخچال متوجه شده که کالایی که خریده قبلا در نمایشگاه‌ها، برای نمایش کالاها استفاده شده است.

همچنین فرد دیگری از همین فروشگاه‌های بزرگ قسطی مبلمان ۸۰ میلیون تومانی خریده که بعد از یک ماه استفاده، هنگام نشستن روی آن صدا می‌دهد. اما فروشنده این موضوع را نپذیرفته و گفته که باید مبلمان دو تا سه ماه به مکان دیگری منتقل و کارشناسی شود تا مشخص شود مشکل مشمول گارانتی هست یا نه.

یکی دیگر از مخاطبان ایسنا هم که اخیرا هواپز (سرخ‌کن بدون روغن) با دو کابین از یک برند ایرانی تهیه کرده، اما امکان استفاده هم زمان از دو کابین را ندارد و شرکت هم به او گفته که فقط از یک کابین دستگاه استفاده کند. در این میان مشخص نیست چرا فردی باید با هزینه بیشتر، محصول دو کابینه تهیه کند، اما فقط امکان استفاده از یک کابین آن را داشته باشد.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->