گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده

  • کد خبر: ۲۰۴۷۳۳
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
  • ۲
گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده
ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است، هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است. هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود. بر این اساس در حال حاضر شهروندان می‌توانند در سامانه جامع گارانتی به آدرس irangs.ir در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا بر اساس شناسه رهگیری» شناسه رهگیری کالاها را وارد کنند که اطلاعات کالا از جمله شرکت گارانتی کننده، شرکت تولید کننده یا وارد کننده، مدت زمان گارانتی، نحوه فعال‌سازی گارانتی، تاریخ شروع و انقضای گارانتی، شناسه کالا و شناسه رهگیری، اطلاعات کامل دستگاه (شرح کالا) و تعهدات گارانتی قابل مشاهده است. همچنین با کلیک روی نشان شرکت گارانتی، وارد صفحه شرکت گارانتی شده و می‌توانند اطلاعات کامل‌تر شرکت گارانتی مثل آدرس و تلفن همراه، نمایندگی‌ها، نظرات کاربران و غیره را مشاهده کنند.

همچنین امکان استعلام اصالت گارانتی تنها برای کالاهای مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم است و برای سایر کالاها مصرف کنندگان صرفا می‌توانند شرکت‌های دارای مجوز را جستجو کنند. در اصل گروه‌های کالایی موبایل، لوازم خانگی، اقلام دیجیتال و برخی از قطعات یدکی تولید داخل و وارداتی مشمول قانون گارانتی و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستند. مصرف کننده می‌تواند شرکت‌های گارانتی مورد نظر خود را نیز جست و جو کرده  تا از معتبر بودن آن مطمئن شوند. امکان ثبت شکایت از شرکت‌های گارانتی‌کننده غیرمجاز نیز در سامانه وجود دارد و شکایت از آن‌ها مستقیم به سامانه ۱۲۴ ارسال می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان مصرف‌کنندگان به ویژه در حوزه لوازم خانگی با مشکلاتی در رابطه با گارانتی محصولات دست و پنجه نرم می‌کنند. در روزهای اخیر برخی مخاطبان نیز تماس گرفته و از این موضوع گلایه کرده‌اند.

یکی از این افراد اخیرا از یکی از فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی لوازم خانگی یخچالی خریده که تاکنون دو بار چراغ آن با مشکل مواجه شده  و هر دو بار هم با وجود اینکه زمان گارانتی هنوز تمام نشده، هزینه تعمیر آن را پرداخت کرده است. حالا که برای بار سوم این اتفاق افتاده مشخص شده باید قطعه‌ای از یخچال که بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد تغییر کند و باز هم مصرف کننده باید هزینه آن را بپردازد. از طرف دیگر این فرد می‌گوید که بعد از مدتی از خرید یخچال متوجه شده که کالایی که خریده قبلا در نمایشگاه‌ها، برای نمایش کالاها استفاده شده است.

همچنین فرد دیگری از همین فروشگاه‌های بزرگ قسطی مبلمان ۸۰ میلیون تومانی خریده که بعد از یک ماه استفاده، هنگام نشستن روی آن صدا می‌دهد. اما فروشنده این موضوع را نپذیرفته و گفته که باید مبلمان دو تا سه ماه به مکان دیگری منتقل و کارشناسی شود تا مشخص شود مشکل مشمول گارانتی هست یا نه.

یکی دیگر از مخاطبان ایسنا هم که اخیرا هواپز (سرخ‌کن بدون روغن) با دو کابین از یک برند ایرانی تهیه کرده، اما امکان استفاده هم زمان از دو کابین را ندارد و شرکت هم به او گفته که فقط از یک کابین دستگاه استفاده کند. در این میان مشخص نیست چرا فردی باید با هزینه بیشتر، محصول دو کابینه تهیه کند، اما فقط امکان استفاده از یک کابین آن را داشته باشد.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->