خبرنگاران متقاضی نهضت ملی مسکن گوش به زنگ باشند | فراخوان واریز آورده جدید آمار سجامی‌های بورس نزدیک به ۴۶.۵ میلیون نفر شد بورس قله ۱۸ ماه گذشته خود را پس گرفت | رشد ۳۵ هزار واحدی شاخص کل در کمتر از ۱۵ دقیقه وزیر نیرو: در هیچ نقطه‌ای از کشور خاموشی اعمال نمی‌شود + فیلم قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۶ آذر ۱۴۰۳) | گلابی چند؟ قطعی‌های برنامه‌ریزی‌شده خانگی متوقف شد؟ رکود بازار خودرو پس از شوک افزایش قیمت خودروسازان چالش کمبود نیروی کار در واحد‌های صنعتی واریز سود سهام عدالت به زودی | هر کدام از دارندگان سهام عدالت چقدر سود دریافت خواهند کرد؟ ویدئو| دعوای نماینده انجمن گاوداران گوشتی با وزارت کشاورزی روی آنتن زنده کدام گروه‌های شغلی از مالیات معاف شدند؟ آخرین قیمت سکه در حراج مرکز مبادله (۵ آذر ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا (سه شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳)| رشد همپای دلار ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه (سه شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳) | طلا دنباله روی دلار پیش بینی قیمت دلار (سه شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳) | روند صعودی دلار ادامه‌ دارد؟ شناسایی باند شبکه‌ای ارتشا در استان خراسان رضوی (۵ آذر ۱۴۰۳) + فیلم قبض برق بیش از ۲۴ میلیون مشترک کمتر از ۵۰ هزار تومان است معاون بانک مرکزی: پرداخت موبایلی تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود چگونه شانس برنده شدن جایزه ۱۰ میلیارد تومانی بلو را داشته باشیم؟ | بازی برد و بخت قطعی‌های برق همچنان ادامه دارد تهدید به حذف برخی متقاضیان دهک ۱ تا ۴ نهضت ملی مسکن ریزش سنگین قیمت طلا و سکه در مشهد (۵ آذر ۱۴۰۳) جهش بورس برای دومین روز پیاپی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۵ آذر ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۵ آذر ۱۴۰۳) | رشد قیمت‌ها از سر گرفته شد حداقل حقوق بازنشستگان کشوری برای سال ۱۴۰۴ تعیین شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ آذر ۱۴۰۳) | دو جهت متفاوت بازار خودرو ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا (۵ آذر ۱۴۰۳) | نزول دلار به کانال ۶۸ هزار تومان حداقل حقوق کارمندان تعیین شد
سرخط خبرها

گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده

  • کد خبر: ۲۰۴۷۳۳
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
  • ۲
گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده
ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است، هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است. هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود. بر این اساس در حال حاضر شهروندان می‌توانند در سامانه جامع گارانتی به آدرس irangs.ir در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا بر اساس شناسه رهگیری» شناسه رهگیری کالاها را وارد کنند که اطلاعات کالا از جمله شرکت گارانتی کننده، شرکت تولید کننده یا وارد کننده، مدت زمان گارانتی، نحوه فعال‌سازی گارانتی، تاریخ شروع و انقضای گارانتی، شناسه کالا و شناسه رهگیری، اطلاعات کامل دستگاه (شرح کالا) و تعهدات گارانتی قابل مشاهده است. همچنین با کلیک روی نشان شرکت گارانتی، وارد صفحه شرکت گارانتی شده و می‌توانند اطلاعات کامل‌تر شرکت گارانتی مثل آدرس و تلفن همراه، نمایندگی‌ها، نظرات کاربران و غیره را مشاهده کنند.

همچنین امکان استعلام اصالت گارانتی تنها برای کالاهای مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم است و برای سایر کالاها مصرف کنندگان صرفا می‌توانند شرکت‌های دارای مجوز را جستجو کنند. در اصل گروه‌های کالایی موبایل، لوازم خانگی، اقلام دیجیتال و برخی از قطعات یدکی تولید داخل و وارداتی مشمول قانون گارانتی و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستند. مصرف کننده می‌تواند شرکت‌های گارانتی مورد نظر خود را نیز جست و جو کرده  تا از معتبر بودن آن مطمئن شوند. امکان ثبت شکایت از شرکت‌های گارانتی‌کننده غیرمجاز نیز در سامانه وجود دارد و شکایت از آن‌ها مستقیم به سامانه ۱۲۴ ارسال می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان مصرف‌کنندگان به ویژه در حوزه لوازم خانگی با مشکلاتی در رابطه با گارانتی محصولات دست و پنجه نرم می‌کنند. در روزهای اخیر برخی مخاطبان نیز تماس گرفته و از این موضوع گلایه کرده‌اند.

یکی از این افراد اخیرا از یکی از فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی لوازم خانگی یخچالی خریده که تاکنون دو بار چراغ آن با مشکل مواجه شده  و هر دو بار هم با وجود اینکه زمان گارانتی هنوز تمام نشده، هزینه تعمیر آن را پرداخت کرده است. حالا که برای بار سوم این اتفاق افتاده مشخص شده باید قطعه‌ای از یخچال که بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد تغییر کند و باز هم مصرف کننده باید هزینه آن را بپردازد. از طرف دیگر این فرد می‌گوید که بعد از مدتی از خرید یخچال متوجه شده که کالایی که خریده قبلا در نمایشگاه‌ها، برای نمایش کالاها استفاده شده است.

همچنین فرد دیگری از همین فروشگاه‌های بزرگ قسطی مبلمان ۸۰ میلیون تومانی خریده که بعد از یک ماه استفاده، هنگام نشستن روی آن صدا می‌دهد. اما فروشنده این موضوع را نپذیرفته و گفته که باید مبلمان دو تا سه ماه به مکان دیگری منتقل و کارشناسی شود تا مشخص شود مشکل مشمول گارانتی هست یا نه.

یکی دیگر از مخاطبان ایسنا هم که اخیرا هواپز (سرخ‌کن بدون روغن) با دو کابین از یک برند ایرانی تهیه کرده، اما امکان استفاده هم زمان از دو کابین را ندارد و شرکت هم به او گفته که فقط از یک کابین دستگاه استفاده کند. در این میان مشخص نیست چرا فردی باید با هزینه بیشتر، محصول دو کابینه تهیه کند، اما فقط امکان استفاده از یک کابین آن را داشته باشد.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->